15 juni 2020 Saarburg

16 juni 2020 - Saarburg, Duitsland

20200616_174815

Vandaag vroeg vertrokken richting Reisemobilpark Saarburg in de buurt van Saarburg.

Na de camper op zijn plaats te hebben gezet zijn we naar Saarburg gelopen.

Saarburg is gelegen aan rivier de Saar, dit is een zijrivier van de Moezel en is 246 km lang en begint in de Vogezen.

In Saarburg hebben we eerst een lekker ijsje gegeten, voor dat je mag gaan zitten moet je een mondkapje opdoen, dit mag je afzetten als je gaat zitten.

Dan krijg je een heel formulier mee wat je moet invullen voor je wat kan bestellen, die mondkapjes is wel wennen voor ons NEDERLANDERS.

Ook in de winkels moet je mondkapjes op maar ook als je op de CP naar de receptie of de wc moet.

20200615_121807

Later zijn we naar de Oldstad gelopen ook wel klein Venetië genoemd, door het stadje stroomt een kleine zijrivier van de Saar omgeven door terrassen en een hekwerk waar bakken met geraniums aanhangen wat het geheel er gezellig uitziet.

Op een punt zie je ineens het water naar beneden denderen.

Onder aan de waterval loopt een gedeelte van het riviertje in een houten goot die een aantal houten raderen in werking kan zetten, hier werd vroeger het meel gemalen.

Hierna zijn we naar de kabelbaan naar Warsberg gelopen waar we morgen mee naar boven wilden gaan en dan lopend de helling met de wijnranken naar beneden wilden lopen.

s `Middags verder lekker rustig aangedaan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl